+1
Timboektoe rocks!
×
Timboektoe rocks! Timboektoe rocks!

Timboektoe rocks!

Vanaf 12-14 jaar

In de 'Timboektoe'-serie van Carry Slee (See you in Timboektoe (2004), 100% Timboektoe (2004), Timboektoe rules! (2005) en Timboektoe rocks! (2007) ) verhuizen Kars en Isa met tegenzin naar Frankrijk, waar hun ouders een camping gaan beginnen. Aanvankelijk lijkt het hen maar niets, zo ver van Nederland en hun vrienden vandaan. Zo krijgt de camping al snel de naam Timboektoe, gelegen in een onbeduidend, afgelegen Frans dorpje. Gelukkig voor Kars en Isa blijkt het nieuwe leven in Frankrijk veel leuker te zijn dan ze hadden gedacht: niet alleen komen hun eigen vrienden en vriendinnen meehelpen om de camping op te bouwen, onder de campinggasten vinden ze ook nieuwe vrienden. In de verschillende boeken over Timboektoe staan de belevenissen van deze jongeren centraal. Aangespoord door de ouders en de oma van Kars en Isa verzinnen de jongens en meiden allerlei stunts en spannende acties om van Timboektoe een succesvolle camping te maken. Hierbij worden de jongeren…Lees verder
In dit vierde deel uit de serie over de Nederlandse camping Timboektoe in de Dordogne, ontmoet een groot aantal tieners elkaar daar tijdens de zomervakantie. Al snel blijkt dat verliefdheid niet alleen leidt tot romantiek, maar ook tot intriges en geweld. Een brand verwoest de hele camping, maar de groep rond Isa en Kars zorgt ervoor dat de camping kan blijven bestaan. Er gebeurt onwaarschijnlijk veel in dit verhaal en de grote hoeveelheid personages wekt ook verwarring, maar dat neemt niet weg dat menig tiener graag een vakantie op deze camping zou doorbrengen. Wensvervullend verhaal, in korte zinnen waarbij alle personen hetzelfde populaire taalgebruik hanteren: 'shit, die gasten zijn vet cool zeg'. Zie ook: www.carryslee.nl. Vanaf ca. 12 jaar.

Over Carry Slee

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Roy van Ingen

Carolina Sofia (Carry) Slee (Amsterdam, 1 juli 1949) is een Nederlandse kinderboekenschrijfster. Enkele boeken voor kinderen schreef zij onder het pseudoniem Sofie Mileau. Veel van haar boeken zijn verfilmd. Ze schrijft ook boeken voor volwassenen.

Inspiratie

Haar boeken zijn gebaseerd op tieners, die problemen hebben met hun omgeving en zich zo steeds dieper in de nesten werken, of op kleuters die niet begrijpen waarom mamma zo vreemd doet en waar ze die plotselinge dikke buik vandaan haalt, maar ook op kinderen rond negen jaar, die zich verbazen over het feit dat de groep-achters zo stoer zijn.

Voor haar eerste boeken zijn haar eigen dochters een belangrijke inspiratiebron. Voor Verdriet met mayonaise heeft ze veel gebruik gemaakt van de verhalen waar een dochter mee thuiskwam. De sfeer in de klas in het boek was precies die in de klas van de dochter. Het nare meisje Simone baseert Slee op een buurmeisje, dat h…Lees verder op Wikipedia